איצ'ה

איצ'ה

איצ'ה הייתה קומדית מצבים, מבית היוצר של רשת הטלוויזיה רשת, ששודרה בין השנים 1994 -1997.

הסדרה גוללה את סיפורה של משפחה ישראלית ממוצעת, המורכבת מזוג הורים, איצ'ה שולמן (המגולם על ידי ספי ריבלין), סדרן מוניות במקצועו ואשתו שיפרה (המגולמת על ידי עליזה רוזן) המשמשת כעקרת בית וכן בתם שולי (המגלומת על ידי שגית אמת) ובעלה ציון (המגולם על ידי אבי טרמין) אשר מתגוררים עמם בדירתם הקטנה. התוכנית התבססה על קומדיית המצבים האמריקנית "הכל נשאר במשפחה".

התוכנית הייתה סטירית ומצחיקה כיוון שלקחה דמויות בעלות תכונות אנושיות והקצינה אותן מאוד. למשל, איצ'ה היה עצבני מאוד וגזען (שנא את בעלה של בתו רק כי היה תימני וכינה אותו בכל הזדמנות "ג'חנון") ושיפרה הייתה תמימה מאוד וחסרת עמוד שדרה.

התוכנית הייתה מורכבת מסיטואציות מצחיקות ובלתי רגילות. לדוגמה, שודד נחמד שפורץ לבית המשפחה מתחבר עמה, איצ'ה לוקח במונית "בלונדינית יפהפייה" שמתגלה כקוקסינל, שפרה משתנה בן רגע והופכת מתמימה ונחמדה למרדנית שרוצה לעזוב את איצ'ה ועוד.

התוכנית הייתה פופולרית מאוד בקרב צופי ערוץ 2 של אותן השנים, והיא שברה שיאי רייטינג ושודרה עשרות פעמים בשידורים חוזרים.

נעימת הפתיחה של התוכנית היא הפתיח המוזיקלי (שאותו מנגן מתי כספי באקורדיון) לשיר "בלב כבד", שאותו הוא שר עם הפרברים.

התוכנית הופקה עבור "רשת" ע"י התיאטרון העממי א.דשא (פשנל). הפקה בפועל: יוכלמן-אשר הפקות.

עלילת הסדרה הייתה על הסדרה הבריטית עד שהמוות יפריד בינינו (שעליה גם מבוססת הסדרה האמריקאית הכל נשאר במשפחה עם ארצ'י באנקר).

כתיבת התסריט: שירילי דשא וגשש דשא
במאית שחקנים: שירילי דשא
במאי מצלמות: בני כרמלי
ארט: ניצה דשא

שחקנים:
בתפקיד איצ'ה שולמן: ספי ריבלין
בתפקיד שיפרה שולמן: עליזה רוזן
בתפקיד שולי שולמן: שגית אמת
בתפקיד ציון (ג'חנון): אבי טרמין

שחקנים אורחים: חיים בנאי, רולנדה שגראן, רפי גינת, אריה מוסקונה, גיל אלון, יוסי סגל, שמוליק סגל, דב רייזר, יעל עמית, איה שבא ועוד.

מופעי ארכיון נוספים