ב 16.9.13 נערכה הפרזנטציה של X פסטיגל באולפני הרצליה.
כמו בכל שנה נחשפו האמנים, סיפור העלילה, חלק מהשירים, הרקדנים, התלבושות המרהיבות ועוד.
ביום המופע התכנסו כל האמנים באולפנים ובצהריים החל המופע המרהיב.
חנוך רוזן, במאי הפסטיגל, עלה לבמה והחל לספר את סיפור העלילה. המופע נפתח בקליפ של X פסטיגל מלווה בשיר הנושא, אותו מבצעים כל אמני הפסטיגל. לאחר מכן עלה לבמה מאסטר X, אותו משחק מריאנו אידלמן ואיתו עוזרו הנאמן, זיק (יובל סמו). מאסטר X הוא הדמות הרעה בסיפור שלנו, הוא השתלט על כוחות הטבע ומשתמש בהם לרעה. סיפור הכיסוי שלו הוא ניהול קרקס, איתו הוא מסתובב בעולם.

עמית יגור ומריאנו אידלמן

מריאנו, סמו ועמית

מארינה מקסימיליאן, בתפקיד הכוהנת הגדולה, היא נובו, אחראית על כוחות הטבע, מפקידה בידי מאסטר X תינוקת קטנטנה בשם סונו (עמית יגור), התינוקת נושאת את הסוד הגדול... מה צריך לעשות מאסטר X בשביל להשיג את הכוחות שאבדו לו מחדש... אבל היא הרי תינוקת וכלל לא יודעת שהיא שומרת את הסוד הגדול הזה.
מאסטר X וזיק מבינים שהם צריכים לגדל את הילדה ולחכות שתגיע לגיל בו תגלה את הסוד ותחשוף אותו בפניהם. בינתיים עלה לבמה דניאל מורשת, הוא הילד מקס, שכל חלומו להצטרף לקרקס הנודד. הוא פגש את נערת הפוסטר (אור גרוסמן) ויחד הם ביצעו שיר ראשון ומקורי מתוך X פסטיגל "רק אתה יכול". הילד מקס עוד לא יודע שהוא הולך להיות חלק מתוך המסע של סונו המתוקה בגילוי הסוד של כוח האהבה.

אור גרוסמן ודניאל מורשת

מארינה מקסימיליאן

אחר כך החלו לעלות לבמה כוחות הטבע האחד אחרי השני - תובל שפיר, הוא טייפון, כוח הרוח. לינה מחול, היא אושן, כוח המים. אליאנה תדהר, היא לילי, כוח האדמה. עוז זהבי, הוא פליים, כוח האש. כולם עלו לבמה, שרו והלהיבו את הקהל. אליאנה שרה גם היא שיר חדש מהתחרות "מה זה משנה".
עדי הימלבלוי, היא בלייד, נערת הסכינים של הקרקס עלתה לבמה יחד עם עודד פז, הוא בוקס, איש השרירים ויחד שרו את השיר "נולדתי להופיע" שגם הוא חשיפה משיריי X פסטיגל. הקהל קיבל גם טעימה של מופע לוליינות ופעלולים וההרגשה היתה כמו בצפייה בקרקס אמיתי על הבמה.
עדי הימלבלוי ועמית יגור שרו את שיר השמינייה.

אליאנה תדהר

עמית, עדי ואור - מחרוזת שלומי שבת

בהצצה לחלק השני של המופע, עלה לבמה שלומי שבת, הזמר האורח של הפסטיגל השנה. הוא ביצע מחרוזת משיריו המוכרים והאהובים יחד עם אמני הפסטיגל שהצטרפו אליו.

לסיום, נחשפנו למחווה של X פסטיגל, 50 שנה ללהקת הגשש החיוור - שייקה לוי,
ישראל (פולי) פוליאקוב ז"ל, וגברי בנאי. זה היה מרהיב!! על המסך הוקרנו קטעים של מערכונים ושירים של הלהקה ועל הבמה התחלפו אמני הפסטיגל בביצוע שירים של הלהקה. השירים שהוצגו על המסך בביצועם של שייקה, גברי ופולי השתלבו עם השירים על הבמה שאותם ביצעו כל אמני הפסטיגל. זה היה סוחף ומפתיע. "מים לדוד המלך", "לו יהי", "שיר הטלפון" ועוד. מחרוזת השירים הסתיימה בשיר "יש לי יום יום חג" ואל אמני הפסטיגל הצטרף גם שלומי שבת לביצוע השיר ובסיומו נפתחה הבמה ולפתע הופיעו שייקה וגברי, חברי הלהקה וכל הקהל נעמד על רגליו ומחא כפיים דקות ארוכות.... ונתן כבוד להם ולצלע השלישית בלהקה המדהימה הזו, פולי ז"ל, זה היה מרגש. קשה לתאר במילים.
עכשיו כל שנותר זה להמתין לפסטיגל שיעלה בנובמבר הקרוב..... קשה לחכות.

 

לצפיה בהצצה ל X פסטיגל לחצו כאן או עברו לגלריית הוידאו בעמוד זה

לתמונות מהפרזנטציה לחצו כאן או עברו לגלריית התמונות בעמוד זה

 

הגשש החיוור

מופעי ארכיון נוספים